בית שמש: גושרו הפערים • בחירת הרה"ר יוצאת לדרך

    גורמים בעיריית בית שמש סיפרו ל'קול חי כי המחלוקת הייתה סביב הניסוח של התצהיר כאשר תחילה פורסם כבקשת העירייה הנוסח לפיו לא דרוש מנהל תקין לבתי הכנסת בעיר וזאת נוכח העובדה כי ישנם בתי כנסת רבים בעיר ללא אישור מנהל תקין
    admin2 No Comments on בית שמש: גושרו הפערים • בחירת הרה"ר יוצאת לדרך

    לפני מספר שבועות חשפנו על כך שהליך בחירת הרה"ר בעיר ב"ש נעצר במפתיע ע"י המשרד לשירותי דת • היום נודע ל'אתר קול חי' כי, המחלוקות סודרו והליך הבחירות יוצא לדרך • במהלך השבוע יפורסם התצהיר המיוחל • האם יתמודד מועמד אשכנזי לתפקיד?

    צילום: אתר המועצה
    גורמים בעיריית בית שמש סיפרו ל'קול חי כי המחלוקת הייתה סביב הניסוח של התצהיר כאשר תחילה פורסם כבקשת העירייה הנוסח לפיו לא דרוש מנהל תקין לבתי הכנסת בעיר וזאת נוכח העובדה כי ישנם בתי כנסת רבים בעיר ללא אישור מנהל תקין
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המירוץ יצא לדרך: לפני מספר שבועות חשפנו באתר 'קול חי' על כך שהליך בחירת הרב הראשי בעיר בית שמש נעצר במפתיע ע"י המשרד לשירותי דת בעקבות מחלוקת עם עיריית בית שמש, כאשר תצהיר אותו היו אמורים לפרסם באתר המשרד ע"מ שגבאי בתי הכנסת יוכלו למלא את שמות המתפללים לא פורסם, והסיבה הייתה סביב ניסוח התצהיר.

    קרב הרבנות בבית שמש • המינוי נעצר בפתאומיות

    היום מתברר לאתר 'קול חי' כי למרות הכל, המחלוקות סודרו והליך הבחירות יוצא לדרך, כבר במהלך השבוע יפורסם באתר המשרד לשירותי דת התצהיר המיוחל אותו יצטרכו גבאי בתי הכנסת בעיר למלא ולשלוח חזרה לדוברות המשרד וזאת ע"מ לבחור את גוף הבוחר ברב הראשי.

    גורמים בעיריית בית שמש סיפרו ל'קול חי כי המחלוקת הייתה סביב הניסוח של התצהיר כאשר תחילה פורסם כבקשת העירייה הנוסח לפיו לא דרוש מנהל תקין לבתי הכנסת בעיר וזאת נוכח העובדה כי ישנם בתי כנסת רבים בעיר ללא אישור מנהל תקין, אך היועץ המשפטי למשרד לשירותי דת סירב בכל תוקף, ואיים בעצירת ההליך, מה שאכן קרה.

    לבסוף, הוסכם בעירייה כי התצהיר יפורסם כפי שמחייב היועץ המשפטי, כשהדברים הוסכמו גם ע"י חברי העירייה, והוא יפורסם בימים הקרובים.

    במשרד לשירותי דת אישרו כי פרסום התצהיר יצא בקרוב לאחר שהמחלוקות יושבו.

    וכעת יוכלו לעסוק בעיר בבורסת השמות העולה ויורדת כשביניהם האב"ד הגאון הרב אלחנן פרץ, הרה"ג דוד בניזרי אחיו של השר לשעבר שלמה בניזרי ומראשי המחזירים בתשובה בעיר, הרה"ג ינון רביב המכהן כראש כוללים בבית שמש וירושלים ולשעבר סגן רבה הראשי של פנמה, וכן הרב יאיר אבוקסיס המכהן כרב בית הכנסת 'לאה אימנו' ונחשב לדמות אהובה על העסקונה הפוליטית בעיר.

    ובתוך כך, גורמים בעיר לא התייאשו עדיין מהאפשרות להריץ מועמד אשכנזי לתפקיד, למרות שראש העיר הצהיר כי המועמד שייבחר יהיה ספרדי. לקהילות האשכנזיות יש רבנים, אמר משה אבוטבול. גורם פוליטי בבית שמש אמר לאתר "קול חי": "עם כל הכבוד לראש העיר, ויש הרבה כבוד, הוא לא יכול להרכיב את הגוף הבוחר כרצונו. בדיוק לשם כך העניק המחוקק את האפשרות למנות חברים לגוף הבוחר מכל המגזרים, העדות, החוגים ובתי הכנסת בעיר, והם יבחרו לפי שיקול דעתם. בנוסף, נשמח מאד שראש העיר יאפשר לכלל המגזרים ייצוג בתפקיד הרב של בית שמש, וביכולתו להעביר החלטה במועצת העיר על בחירה של שני רבנים ראשיים לעיר, ומצופה שכך יעשה".



    0 תגובות